Skip to content

Frumusețe fără feminitate?

Octombrie 26, 2013

 01

Se spune că o femeie este frumoasă atunci când atrage, când prin dezinvoltura sa seduce reușind să întoarcă privirile bărbaților. Asta este definiția oficială a unui bărbat despre frumusețea feminină: ,,M-a atras…deci, e frumoasă!” De-a lungul timpului m-am angajat să cercetez direct de la surse( bărbați, bineînțeles), sensul frumuseții feminine. Cred că am primit toate răspunsurile posibile care puse cap la cap nu fac altceva decât să se contrazică. Unii bărbați spun că feminitatea înseamnă extravaganță, stil, alții o percep ca fiind naturalețe, simplitate, delicatețe. Poate fi oare o femeie frumoasă fără să fie feminină? Eu cred că spre deosebire de bărbați, noi femeile avem multe alte lucruri care ne evidențiază: spiritul de sacrificiu, instinctul matern, blândețea, emotivitatea, sunt doar câteva caracteristici care definesc femeia.

Nu înțeleg însă, de ce în primul rând noi femeile percepem frumusețea atât de diferit: De la stil vestimentar până la atitudine, de la vocabular până la însăși modul de viață. Eu personal sunt adepta simplității, a avea stil pentru mine nu este egal cu a fi sofisticat, a purta haine de fiță și a-ți arunca pe față tone de farduri. Am încercat să demasc comportamentul unor astfel de persoane care au recurs la  ,,tratamente” de genul, iar răspunsurile: ,,Vreau să ascund…’’ , ,,să retușez ce natura n-a vrut să-mi ofere’’ , ,,Vreau să par perfectă” sau pur și simplu: ,,Aceasta este singura formă în care mă simt sigură pe mine!”

Oare de ce avem impresia că bărbații întorc capul numai după frumos? De multe ori nu înțelegeam cum un om poate să întoarcă capul după penibil… Am reușit însă să aflu mai târziu: și penibilul pălește privirea. Deci, dragelor…dacă bărbații se uită în urma noastră să nu ne grăbim să ne simțim ,,extraordinare”!

Se spune în egală măsură că femeia prin gingășia ei trebuie să fie respectată, că însăși ea prin definiție este o ființă demnă de apreciere, iar unii bărbați încearcă săracii din toate puterile să pună în practică ceea ce teoria spune clar și răspicat. Dar, mă întreb cum ar putea oare un bărbat să privească dincolo de decolteurile generoase bunătatea sufletului ei, când el are doar asta în prim plan? Poate el este dispus să aibă răbdarea necesară să dezbrace ușor câte o haină la fiecare întâlnire sau poate este capabil să mai pună o haină pe tine dorind să ajungă cât mai târziu acolo unde la altele a ajuns din prima seară fără a face niciun efort, fără a căuta cuvinte mărețe care să-i ungă sufletul rănit de atâția bărbați care nu știu cum Dumnezeu le-au vrut numai pentru o noapte și a doua zi nu mai puteau ieși cu ele de mână pe stradă: ori că au o relație serioasă, ori că acum nu sunt pregătiți să aibă una… Am întâlnit bărbați care mi-au spus de ce respectă atât de mult persoana de lângă ei: ,,Pentru că a fost singura femeie care mi s-a vândut scump…’’ și m-am grăbit să-i spun că a fost singura femeie care i s-a dăruit, singura femeie care a învățat să se respecte… Asta face o femeie când iubește. Căci, uneori și prostituatele se vând scump chiar dacă ca și calitate sunt foarte ieftine. A umbla dezbrăcată nu înseamnă a fi feminină, demonstrația faptului că un bărbat te vede frumoasă nu este aceea a unei nopți nebune de amor , căci, mi s-a plâns cineva acum câțiva ani că într-o dimineață s-a trezit în pat cu un zombi. La cât era de beat nici măcar n-a contat cum arată, a doua zi însă, și-ar fi dorit să fi plecat pe întuneric fără ca el s-o vadă… Și-ar fi amintit altfel poate de o noapte așa furtunoasă… sau defapt cred că dimineața a fost mai furtunoasă… avea păreri de rău că nah, ca tot bărbatul a și sărutat-o deși ar fi putut și fără… Sunt bărbați pentru care însă, frumusețea înseamnă picioare lungi, dimensiuni prestabilite, bust și posterior generos, dar ca orice bărbat poate avea și el măcar o pretenție: În public gura închisă! Asta nu e greu și nici nu costă, ba din contră, te costă mai mult să investești în ,,porțelanul” de lângă tine care adoră tocurile înalte și saloanele de cosmetică.

Mi s-a spus și mie de multe ori că sunt o femeie frumoasă, dar au fost persoane care mi-au spus că sunt un om frumos, și asta m-a convins mai mult. M-am grăbit să întreb ce poate fi atât de frumos la mine…ultimul răspuns pe care l-am primit nu demult, a fost acela că zâmbesc mult, zâmbesc uneori în neștire poate din cauză că am înțeles că poți să emani o energie pozitivă în jurul tău atunci când oamenii te simt vesel… Deși, nu sunt mulți aceea la număr care știu câtă durere, câtă incertitudine, câtă neliniște poate ascunde un zâmbet. De aceea mulți bărbați au învățat să ne privească în ochi.. au depistat într-un final că ei nu mint… Lacrimile din colțuri pot să dea de gol, dar asta nu contează. Femeile sunt frumoase și când plâng, nu este semn al slăbiciunii, cred că este mai degrabă o regăsire. O întâlnire cu copilul din tine a cărui inocență este lovită fără milă… Căci, cine plânge mai frumos decât un copil?

Așadar, să ne învățăm să ne simțim frumoase, frumusețea uneori vine din transparența interioară, poți să te faci observată fără a-ți propune să ieși în evidență… E de ajuns ca dimineața când te uiți în oglindă să poți să-ți spui tu însuși că ești perfectă: perfectă pentru tine, pentru că așa te vrei, așa te placi…

Voi, dragilor, ce căutați: feminitate, frumusețe sau măști?

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

